Filmopname van een LIPDUP bij Basisschool OBS Meander

Filmopname van een LIPDUP bij Basisschool OBS Meander
GODOGOOD Nederland

vrijdag 15 juni 2012

Dieren in kinderrijk OBS de Steltloper




Afgelopen woensdag  heb ik de mogelijkheid gehad om een workshop die ik heb ontwikkeld
voor kinderen rond de 3,5 a 4 jaar te proberen bij OBS DE STELTLOPER in Sint Pancras!
Daar wil ik jullie voor bedanken,
het heeft me veel wijsheid gegeven wat niet, maar vooral wat wel mogelijk is!
Om een reflectie te krijgen van de workshop heb ik alles gefilmd en wat foto's gemaakt!

Hier een korte beschrijving van mijn ervaring met de workshop '' Dieren in Kinderrijk''.

Om kwart voor 11 op woensdag 13 Juni stond ik , Evelien Dumont, in de aula met een verrassing voor 6 kleuters uit de klas van Juf Gerda van Basisschool de Steltloper.
De kinderen zagen 2 bomen op een doek en er werd ze verteld dat ze nu even in kinderrijk zijn! Dat vonden ze wel interessant.
We deden een voorstellingsrondje en zo kwam ik erachter de namen van de kinderen: Melissa, Vitho, Esmee, Lindsey, Midas, en Senna.
In een uitleg kwamen ze erachter dat ze iets gaan doen met dieren, een spelletje en verkleden!
Het verkleden klonk als yoeppie! 
De kinderen zagen de 2 bomen en ik vertelde ze dat er dieren ontbreken in het bos.
Een pakket met dieren kwam tevoorschijn en iedereen kon een aantal dieren en bloemen een mooi plekje geven in de bomen.
Natuurlijk kon de zon niet ontbreken want het was een mooie dag zoals we buiten hadden gezien!
Ik had een spelletje met fluisterwoordjes maar dat was nog een beetje te spannend, dus stapte we over naar kinderyoga.
We fladderden als vlinders, aapte apen na en in kleermakerszit met de poten vooruit strekte we de nek en armen en voelden we ons net leeuwen met een echte brul erbij! Whaahhh.
Zo kwam Midas aan de bruine beer, Lindey aan het vogeltje en Melissa dacht aan de ijsbeer!

Ik was mijn dierenmuziek vergeten en dat is een leermomentje voor mij!
Nadat we ons lekker hadden opgewarmd was het nu tijd om de dierenpakken te voorschijn te halen! Daar hadden ze op gewacht, welk dier gaan ze kiezen?.
Melissa was een witte tijger, Midas de krokodil, Esmee de olifant , Senna de draak, Lindey de giraf,Vitho de schildpad.
De pakken konden bij de grootste kinderen nog net aan! Leermomentje voor mij!
De dieren die eigenlijk ook kinderen zijn hadden allerlei krachten, Melissa is een sterke tijger en kan hard brullen, Midas kan goed bijten in lekkere hapjes en kan goed in het water zwemmen en op het land lopen.
Esmee de olifant kon goed stampen en is sterk en het grootste landdier op aarde.
Senna de draak kon vuurspuwen en nam prinsesjes en prinsjes mee, ze kon ook vliegen!
Lindsey de giraf heeft een lange nek en haalt de lekkerste blaadjes uit de boom!
Vitho de schildpad kon snel zwemmen in de zee, maar kon ook op land lopen en als
het gevaarlijk word trekt hij snel in zijn schilschulp!
Iedereen had zich lekker uitgeleefd !
We deden nog een spelletje met een netje en een zakje met wortels!
Vitho bood zelf aan het netje vast te houden en alle kinderen kregen net zolang de tijd dat 
het ze het zakje echt in het netje hadden gegooid. Vitho gaf zelf ook instructies aan de kinderen!

We deden nog een dansje en een liedje! Waarbij ik een improviserend
liedje had gezongen, omdat ik het muziekje was vergeten!
Het kwam helemaal goed, de kinderen vonden het leuk en gezellig en waren nog lekker
in die Vibe! Melissa vond het zo leuk als witte tijger, dat ik het pak bijna niet meer terug kreeg hi !
Mijn ervaring met deze 6 kinderen op de Steltloper is super! Ze deden goed mee en
draagden zelf ideeen aan en zo leerden zij mij weer wat ik kan verbeteren.
Basisschool de Steltloper, BEDANKT!! 

Groetjes van Evelien Dumont

Geen opmerkingen:

Messages